Descarrega’t el dossier de premsa
Fes click aquí.
Torna a la pàgina d’inici
Fes click aquí.
Exposició de Països i Regions
Crop
La nostra proposta es desplega a partir de les restes d’indumentària i vestuari que queden de les vides i ficcions que han transitat els espais del teatre Nacional de Catalunya. Entre l’any 1996, any de la seva fundació, i el 2053, any on, per algun motiu que queda obert a l’especulació de cadascú, la vida d’aquest espai ha sofert una interrupció o forta transformació en la seva existència. En establir aquest marc temporal, els visitants de la nostra instal·lació se situaran en un futur més enllà de 2053, com a punt de partida per la seva participació.
D’aquesta manera es presenten unes restes trobades a l’espai del Teatre Nacional de Catalunya, que es descobrirà com un contenidor de realitats, contradiccions i experiències de tots els temps.
Els residus tèxtils exposats estaran en diferents processos de descomposició, cada un podrà estar colonitzat en major o menor mesura per altres organismes vius com fongs i líquens, bacteris i formes de vida vegetal. Els organismes vius poden hibridar-se amb pigments i materials sintètics i químics, provinents dels teixits en descomposició, generant algunes imatges estranyes i paradoxals. Cada peça podria ser una mena de planter sorgit a partir de les restes tèxtils. Aquestes restes híbrides estaran disposades sobre un terra de relliga una mica elevat, per on el públic pot passejar entre elles com si passegés per un petit hort o hivernacle.
Exposició d’Estudiants
El cant de la sibil·la
Cada solstici d’hivern quan la nit és nit, comença El Cant de la Sibil·la.
La Sibil·la, pitonissa clàssica, profetitza el futur en el seu cant i anuncia la fi del món. Mostra el destí de la humanitat als qui l’escolten i proclama l’arribada de Jesucrist al món per salvar-los de tal fatídic final: L’Apocalipsi.
Aquest cant litúrgic s’ha escoltat al llarg dels segles arreu de la Mediterrània; els primers documents escrits en català son de la baixa edat mitjana. La Contrareforma va prohibir aquest esdeveniment, provocant que aquest instant d’esperança de la primera nit d’hivern es perdés arreu. No fou així en llocs com l’illa de Mallorca, on va continuar palpitant.
El Cant de la Sibil·la no és només una veu blanca que canta entre els murs d’una església, sinó que presenta tota una escenificació per emfatitzar el ritual anual. És també un pont entre les dues tradicions més influents a Europa: la clàssica i la judeocristiana, sobretot en regions que voregen el Mediterrani. Malgrat la seva estranyesa, el Cant de la Sibil·la s’ha mantingut en el calendari litúrgic només en alguns indrets. Els darrers anys a Catalunya, s’està recuperant.
Volem apropar El Cant de la Sibil·la als visitants de la Quadriennal de Praga i compartir amb ells aquest ritual antic i singular. Un esdeveniment local i centenari que dialoga amb una contemporaneïtat col·lectiva: una època en permanent estat de crisi, a l’espera constant d’un final definitiu, però encara amb l’esperança d’una possible salvació. La crisi mediambiental, la crisi econòmica, la crisi sanitaria, la crisi de la Democràcia… La crisi és la bandera del present, del progrés, de l’evolució de l’estructura del sistema que ens sosté. El futur ha fugit del dogma i ara tothom té autonomia per imaginar-se el destí de la humanitat. Tothom imagina el futur des de la seva subjectivitat arrelada al bombardeig de notícies, estadístiques, hipòtesis, a la sobreinformació que ens envolta, al cap i a la fi. Ara la Sibil·la pot ser qualsevol de nosaltres.
Equip pq23 Catalunya
Equip de l’Institut del Teatre involucrat al projecte PQ23
DIRECTORA GENERAL
Sílvia Ferrando Luquin
DIRECTOR DE SERVEIS CULTURALS
Jordi Fondevila Fernández
GERÈNCIA
Toni Pérez Rodríguez
EQUIP DE COMISSARIAT
Marta Rafa Serra
Pau Masaló Llorà
CAP TÈCNIC
Mercè Lucchetti
RELATORS/ES ARXIU WEB
Meritell Colell
Elena Molina
Sebastià Portell
Raimon Rius
Equip de l’exposició crop de Països i Regions
CONCEPTE I DISSENY
Raquel Cors Munt
Albert Pascual Nogué
Carlota Ricart Amenós
INVESTIGACIÓ DE CULTIUS EN TÈXTIL
Sara de Ubieta
DISSENY SONOR
Rodrigo Rammsy
TRADUCCIÓ DELS TEXTOS
Pere Bramon (ENG)
Tamara Precek (CZ)
VEUS
Anna Pérez Moya (CAT / ENG)
Tamara Precek (CZ)
Equip de l’exposició El cant de la Sibil·la d’Estudiants
CONCEPTE I DISSENY
Quim Palmada Belda
Pol Roig Valldosera
Mireia Sintes Garcia
ASSISTÈNCIA EN LA CONSTRUCCIÓ
Vilma López
Co-organitzat per